Persondatapolitik

Din persondata er vigtig for os, og har høj prioritet hvad angår sikkerhed.

Indsamling af persondata

HELDINGgrafiker indsamler og behandler kun persondataoplysninger, som er nødvendige for at kunne opretholde de forpligtigelser vi har overfor dig som nuværende eller kommende kunde, dvs. levering af tjenesteydelser, support og produkter til højeste serviceniveau.

Det bruger vi dine data til

Dine data vil generelt blive anvendt til at vedligeholde kunderelationen i form af fakturering og support. Her ud over, at opretholde en generel kontakt til dig i forbindelse med f.eks. tilbudsgivning og rådgivning, men også hvis der f.eks. er ændringer i lovgivningen som påvirker din hjemmeside, web-hotel eller anden service vi udbyder.
Når du besøger vores hjemmeside indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Læs mere om hvilke personoplysninger vi indsamler via cookies her. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine præferencer her.

Se også vores cookiepolitik  >

Hvilke personoplysninger indsamles?

Oplysningerne indsamles hovedsagelig direkte fra dig ved personlig kontakt og/eller udfyldelse af formular. Enkelte opslag kan forekomme i f.eks. CVR-registeret eller et af de eksisterende offentlige personregistre (Krak, De gule sider, m.m.). Følgende personoplysninger indsamles altid, når du oprettes som kunde hos HELDINGgrafiker eller henvender dig i forbindelse med tilbud og/eller rådgivning:
• Navn
• Adresse
• E-mailadresse
• Telefonnummer

Følgende oplysninger indsamles yderligere, hvis du oprettes som offentlig institution eller erhvervskunde:
• Firmanavn
• Stillingsbetegnelse
• CVR-nr.
• EAN-nr.

Følgende oplysninger kan i nogen tilfælde være nødvendige at indsamle, alt efter produkt(er) eller serviceydelse(r):
• Domænenavn
• IP-adresse
• Kreditkortoplysninger (kun hvis vi opsætter markedsføringskampagner på sociale medier for dig)

Retsgrundlag

Behandling af din data er baseret på dit samtykke jf GDPR, art. 6(1)(a)-(b)

Behandling og opbevaring

Alle personoplysninger bliver behandlet fortroligt, og videregives kun til andre hvis loven tillader eller kræver det. Vi anvender eksterne leverandører som gør det muligt for os, at kunne levere produkter og tjenesteydelser bedst muligt til dig; eksempelvis bogføringsprogrammet E-conomic. Disse leverandører fungerer som databehandlere for HELDINGgrafiker, og behandler i visse tilfælde dine personoplysninger. Vi har indgået databehandleraftaler med leverandørerne, og de handler kun ud fra vores instrukser. Al data opbevares sikkert og fortroligt. Vi sørger for løbende at slette dine personoplysninger når de ikke længere er relevante for de formål, vi har indsamlet dem til, medmindre loven kræver andet, som f.eks. bogføringsloven.

Fysisk materiale

Fysisk materiale opbevares aflåst

Indsigtsret, udlevering og sletning af persondata

Du kan til en hver tid tilbagekalde dette samtykke som du frivilligt har givet HELDINGgrafiker. Endvidere har du altid følgende rettigheder:
• Gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger
• Få indsigt i dine personoplysninger
• Få rettet ukorrekte personoplysninger
• Få slettet personoplysninger
• Få udleveret dine personoplysninger (dataportabilitet)

Ønsker du at gøre brug af en eller flere af ovenstående rettigheder, kan du kontakte os på følgende mail: mail@heldinggrafiker.dk
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
+45 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk

Sidst opdateret: 1. januar 2020.